23.07.2024
Що таке маршрути у системі автоматизації елеватора і як вони створюються
Програма управління елеватором повинна запропонувати оператору варіанти маршрутів для перевантаження зерна, а також адекватно реагувати на аварійні ситуації. Це включає запуск обладнання з правильними витримками по часу і послідовності, а також правильну зупинку обладнання у випадку аварій.
Елеватор можна уявити як мережу шляхів, де зерно рухається від одного пункту до іншого, наприклад, від завальної ями до норії, а потім до силосу. У програмі елеватора є список всього обладнання та напрямків руху зерна для кожного пристрою.
Це має пам‘ятати кожен замовник. Наявність програмної копії елеватора забезпечить зручність у випадку змін чи оновлень. Ви не маєте бути заручником одного розробника ПЗ.
Коли ми задаємо програмі початкову точку А (старт) і кінцеву точку Б (фініш), вона переглядає всі можливі варіанти маршруту і вибирає ті, що відповідають цим точкам. Програма перевіряє, чи не зайняті ці пристрої на інших маршрутах, щоб уникнути змішування зерна. Якщо пристрої зайняті, система шукає альтернативні маршрути.
Програма аналізує можливі шляхи і пропонує оператору найкращі варіанти. Кожен елемент елеватора “знає”, куди він може перенаправити зерно, і ця інформація вноситься в програму під час її налаштування. Так з простих даних система створює складні маршрути.
Це має пам‘ятати кожен замовник. Наявність програмної копії елеватора забезпечить зручність у випадку змін чи оновлень. Ви не маєте бути заручником одного розробника ПЗ.
Приклади реалізованих проєктів з автоматизації елеваторів
Всі проєкти з автоматизації елеваторів – це колективна робота. Третину завдань виконує проєктний відділ, третину – електромонтажний. Останню третину роботи з розгортання елеватора як системи виконується у тісній співпраці з інженером КВПіА. Важливим аспектом є постійний діалог з електромонтажниками на всіх етапах від розміщення обладнання до фінального підключення.
Одним із найбільших та найцікавіших проєктів було об’єднання трьох ділянок елеватора, які будувалися різними фірмами протягом 5-7 років. Завдання полягало у створенні централізованого місця керування для всіх ділянок. Це вимагало відтворення технології, роботу з кожним контролером, аналізу відмінностей у проєктних схемах та успішного об’єднання всіх компонентів.
Ще один цікавий проєкт стосувався оновлення системи автоматизації під час сезону. Було встановлено новий контролер від PhoenixContact, а старий контролер перетворили на станцію розподіленого вводу-виводу. Через обмежений час роботи (1,5-2 години на день), завдання ускладнювалося, але за місяць вдалося повністю замінити систему автоматизації без перерви у роботі елеватора.
Порівняння автоматизації елеваторів у різних країнах
Чітко визначених стандартів для програмного забезпечення елеваторів немає. Кожен елеватор унікальний за технічним наповненням і вимогами замовника, що створює індивідуальний підхід до кожного проєкту. Проте існують загальні практики розробки коду та візуалізації, які визнаються в індустрії автоматичного контролю.
Треба відмітити, що автоматизація елеваторів у деяких країнах є більш розвинутою, особливо у частині фіксації та передачі відомостей про процеси, які проходить зерно на елеваторі. Це часто пов’язано з ранішим впровадженням сучасних рішень та зрілістю підходів до автоматизації.
Перспективи розвитку
Перспективи автоматизації – це вбудовані програми у систему для аналізу енерговитратності, якості зберігання продукції, розвитку систем технічного обслуговування і ремонту та інтеграції в документообіг підприємства.
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В