31.07.2020
Свого часу Ви були головним редактором Latifundist.com, зараз очолюєте AgroPortal.ua. Свідомо вибрали цю нішу? Які переваги у неї перед друкованими виданнями, зокрема в агро?
– Не беруся порівнювати переваги чи недоліки друкованих і онлайн-видань, адже не маю досвіду роботи в перших. Якщо говорити про свідомий чи несвідомий вибір професійного зростання саме в площині онлайн-медіа, думаю, що хоч ми й самі обираємо власний шлях, але і шлях так само обирає нас. Будучи студенткою, я з головою занурилася у перспективний на той час і активно набираючий обертів сегмент онлайн-медіа. Були і нішові, були і суспільно-політичні видання. Особисто мене приваблює динаміка. Це найголовніша перевага онлайн-видань: наживо, з поля інформувати читачів, не відкладаючи на потім.
Чому тоді зупинилися на агро, а не на суспільно-політичних ЗМІ, наприклад?
– Риба шукає, де глибше, а людина – де краще. АПК має свої нюанси для роботи журналіста, але відсутні підлість та постійна нервозність. І тут вигоріти надскладно.
А динаміка не додає нервозності? Як вдається реалізовувати задачу одночасно і швидко, і якісно?
– Секрет у роботі на результат, коли проєкти і тексти пропускаєш через себе. Коли я задаю питання: «А тобі це подобається?», то колеги розуміють, що воно адресоване не для того, аби причепитися, а задля того, аби покращити. Ну, звісно, були випадки, коли дехто і не розумів:-) Звичайно, у критичний ситуації відіграє роль досвід та професіоналізм, але і він приходить з досвідом (вибачте за каламбур).
Для AgroPortal.ua є «норма», скільки часу максимально повинно пройти від події до її висвітлення на сайті?
– Все залежить від ситуації. Наприклад, суперновина, але журналіст в полі, нема зв’язку. Як тут спрацює норма оперативно передати в редакцію? І таких моментів вдосталь. Наша команда не прив’язана до будь-яких рамок, і вважаю це здоровим глуздом.
«Найбільша перевага агровидання – тут відсутні підлість та постійна нервозність»
Щоб висвітлювати події «наживо», потрібні джерела. Як вважаєте, аграрні ЗМІ працюють переважно на вхідній інформації: офіційні державні джерела, релізи компаній? Чи все ж розвинена мережа «інсайдерів»? Наскільки етичні такі джерела?
– Якщо журналіст працює, користуючись виключно офіційною інформацією з релізів, то це радше копірайтер. Інсайд – це про те, що буде у майбутньому, робота на випередження. І це репутація видання. Бувають ситуації, коли джерело не можна вказати, але інформація достовірна. Якщо читач довіряє виданню, він довіряє й інсайдам, які публікуються.
Як маркетолог Ви в першу чергу продаєте видання – і читачеві, і рекламодавцю. Які аргументи використовуєте для кожного? Крім стандартних «кількість читачів» і «рейтинг сайту» що наразі цікаво рекламодавцям?
– Помилково вважають деякі рекламодавці, що успішність нішевого видання вимірюється «кількістю читачів», «кількістю переглядів» – важлива якість цільової аудиторії, адже більше – не завжди означає краще.
Редакція має розуміти, для кого пише, як ЦА хоче сприймати інформацію саме на певній платформі. Ми завжди підсвідомо тримаємо образ цільової аудиторії в голові, звісно, висвітлюємо ті теми, які її хвилюють, експериментуємо з форматами, безболісно відмовляючись від недієвого.
Звички споживачів інформації змінилися. Контент надходить з безліч мереж: тут мова і про ЗМІ, і про соцмережі, і про пошукові системи, і про розсилки. Увага розсіюється, тому донести рекламу можна лише корисним та цікавим контентом, і робити це оперативно, бо сучасний темп життя вимагає бути в курсі всього миттєво.
«Якщо цінності рекламодавця, видання та ЦА співпадають,
тоді нативна реклама не викликатиме негативної реакції у читачів»
Із яким контентом і з прицілом на який сегмент споживачів краще розміщуватися рекламодавцю в онлайні й у друкованих ЗМІ? Де більше акцент на імідж, а де на безпосередній доступ до потенційного клієнта? Яким має бути рекламний контент, аби він був цікавий читачу? Чи взагалі реально зробити його цікавим?
– Будь-який контент можна зробити цікавим. Тим більше з можливостями онлайн-видання: різноманітні програми, лонгріди, тести, відео, фото, фліп-карти, інфографіки і т.д. В основному саме рекламодавець має готове рішення, яке онлайн-видання реалізовує, що, на жаль, не завжди співпадає з «цікавим» контентом. Ті ж, хто готові до нового і до експериментів, однозначно отримують цікавий контент і лояльного клієнта.
Якщо узагальнити, то працює нативна реклама. При цьому класичні дані ЦА ЗМІ – такі як «вік, стать, регіон і т.п», а якщо для друкованих, то ще і «тираж» – не настільки важливі сьогодні, як цінності, які сповідує цільова аудиторія того чи іншого медіа та лідери думок, яким вона довіряє. Якщо цінності рекламодавця, видання та ЦА співпадають, тоді нативна реклама не викликатиме негативної реакції у читачів, тоді вона буде дієва.
Взагалі ми постійно на зв’язку з читачем через усі можливі канали комунікації – анкетування, живе спілкування на різних заходах, думка спікерів, пряма комунікація з лояльною аудиторією у соцмережах тощо. Нам важливо розуміти, який тип реклами і яка його подача яку реакцію викликає, щоб мати аргументи для рекламодавця у випадках, коли розуміємо, що «хотєлки» останнього не спрацюють. Тоді переконуємо, із яким типом реклами і з якою подачею варто заходити до нас, щоб реклама була дієва.
Як давно виник AGROPORTAL.UA? Яку мету ставили, створюючи його, і чи вдалося досягти її на цей час?
– У жовтні цього року AgroPortal.ua святкуватиме свій п’ятий ювілей. Я долучилася на етапі запуску видання, і основна мета, яка ставилася переді мною, за рік – максимум два вивести видання у лідери в своїй галузі, забезпечити окупність проєкту. Мета досягнута швидше, ніж планувалося. Усе завдяки команді, ну, і звісно, розумінню ринку.
AgroPortal.ua позиціонує себе як ресурс ексклюзивної, якісної та корисної інформації для АПК України. На ринку є й інші агроЗМІ, і їх кількість буде зростати. Як вдається відбудовуватися? Який Ваш індивідуальний стиль, і що є такого у AGROPORTAL.UA, що вирізняє його з-поміж інших?
– Репутація та професіоналізм. Новим виданням потрібен час, щоб сформувати репутацію, старожилам ринку – втримати. І втримати складніше, ніж заслужити. Багато хто не може цього зробити. Щодо професіоналізму, то нині я бачу тенденцію, що через наявність безлічі каналів комунікації кожен ладен стати журналістом, тому часом професіоналізм відсутній. Мабуть, зараз головне знайти та «зачепити» свою аудиторію, а як це робити – у кожного своя історія:-) Ну, і повторюсь про оперативність: для онлайн-ЗМІ вона має бути синонімом.
Якщо говорити про наш стиль, він полягає в тому, щоб в інформаційному потоці відділити зерно від полови, цікаві теми від інформаційного мотлоху, не перезавантажуючи читача. У нас є спільно напрацьована роками редакційна політика: це як звіт перед самим собою. Ми не розголошуємо власних правил, якими керуємося, але були випадки, коли відмовляли рекламодавцям, – бо розуміли, що зароблені гроші підмочать нашу репутацію.
«Зараз бачу тенденцію, що кожен ладен стати журналістом,
тому часом професіоналізм відсутній»
А хто Ваш читач у деталях?
– Наші читачі – це як дві сторони однієї медалі. З одного боку – експерти у темі, з іншого – люди, які цікавляться агропродовольчим сектором України і світовими тенденціями. Обидві аудиторії цінять свій час, тому довгі полотна – це не наш стиль. Обидві аудиторії роблять висновки самі – ми не нав’язуємо власної думки. Цінять якісну, перевірену інформацію, тому навіть у випадках, коли подаємо її з посиланням на джерела, ретельно перевіряємо – бо кредит довіри отримати складно, а втратити надто легко. Взагалі, незважаючи на те, що видання нішове, усі, хто певним чином пов’язаний з агропродовольчою сферою, розвитком туризму, освіти, можуть знайти у нас корисну інформацію.
Розкажіть про якісь цікаві фішки, які запровадили останнім часом. Який формат контенту найбільш успішний зараз? Що у найближчих планах?
– Цього року ми робимо акцент на візуалізацію. Думаю, продовжимо це робити і надалі, адже формат зайшов. Окрім класики, експериментуємо з тестами, таймлайнами тощо. Уже казала, що дивимося в динаміці: якщо певний формат не заходить на якомусь етапі, відмовляємося від нього і рухаємося далі. Це нормально.
Щодо найближчих перспектив – плануємо розширення аудиторії. Адже сільське господарство – це не лише про виробників. Це і про переробників, і про розвиток сільських територій, і про екологію, і про збереження біорізноманіття. Тож підбиратимемо теми і найбільш вдалі формати для нових читачів.
Окрім Вас як керівника у виданні є ще й головний редактор. Як розподіляєте ролі? Ваші питання – більше стратегічні й фінансові? Чи до рутинних процесів також маєте відношення?
– AgroPortal.ua має пул соціальних активностей. Це – всеукраїнський конкурс «Неймовірні села України», конкурси для студентів «Краща аграрна практика», «Перспективний агрополітик України», ми також досліджували регіони в ході дослідження «Індекс агроефективності». Головний редактор – повністю відповідає за редакційну роботу, мій же функціонал, окрім стратегічних та фінансових питань, розвивати та реалізовувати саме такі проєкти.
Що стосується щоденних процесів, то все настільки динамічно, що про рутину не може бути й мови. За потреби виїжджаю у поля, беру інтерв’ю, пишу репортажі. У нас команда всього 8 людей, маємо чітке планування, і тому багато чого встигаємо.
До речі, цього року AgroPortal був одним зі співорганізаторів премії «Елеватор року». Конкурси – це така досить стрьомна штука. Точно будуть невдоволені. Як вдається тримати баланс та доводити об’єктивність?
– Переможці завжди задоволені. Ті, хто не виграв, – завжди незадоволені. Жоден баланс не витримає людської природи. Ми не одноосібно входимо в конкурси. Користуємося сторонніми платформами, на яких проводимо голосування, щоб нам не закидали, що накручуємо голоси. Формуємо Експертну раду, яка паралельно голосує, і коли результати зводяться, то є суттєві зміни.
«Конкурси – це про адреналін»
«Елеватор року» – не перший наш конкурс. Наймасштабніший – це «Неймовірні села України». Тут мова йде про грошовий приз. Останніми роками, окрім голосування, фіналісти мають захистити свої проєкти перед Експертною радою наживо. Конкурси – це про адреналін.
З останніх Ваших анонсованих конкурсів – «AGROChampions»: премія ефективних топ-менеджерів компаній із земельним банком 10 тис+. Як будуть обиратися переможці? Чи прийнятні самовисуванці?
– Це не конкурс, це саме премія. Лонг-лист формується за певними категоріями, подати заявку може хто-завгодно, але інформацію ми перевіряємо. Переможці премії «AGROChampions» визначяться на основі оцінок Експертної ради, до складу якої увійшли компанії, які спеціалізуються на пошуку та оцінці керівників вищої ланки, міжнародні організації, аудиторські компанії, консалтингові та ресурсні компанії, які працюють на аграрному ринку України чи дотичні до нього.
Як вдається поєднувати сім’ю, виховання дітей і керівну посаду? Є якісь хитрощі, щоб бути успішною в обох сферах? Що допомагає не вигоріти?
– Коли життя і робота – в кайф, вигоріти не вдасться апріорі. Я не вірю тим, хто пише, що є баланс між роботою і особистим життям. У мене його нема. Я беру кожного дня максимум, і в цьому хитрість – жити не відкладеними рішеннями на потім, а тут і сьогодні.
А хобі? На це залишається час?
– Я не з тих людей, хто має хобі. Сьогодні хочу малювати – малюю, завтра мені б хотілося фотографувати – організовуюсь і роблю це. Якщо є бажання, готую щось смачне. Потрібно прислуховуватися до себе: чого хочеться, щоб такого зробити, аби перезавантажитися, помислити, відпочити.
А є якась мрія, до якої не доходять руки через роботу? Що запланували цікавого особисто для себе на найближчий рік?
– Робота – органічна частина мого життя, тому через роботу руки не можуть до чогось не доходити. Мрії забирають нас від реальності, тож я радше маю цілі, маю підтримку в родині, що все, що заплановане, – можливе. Що стосується планів, цьогоріч у зв’язку з пандемією будувати їх складніше, але в той же час дуже цікаво адаптовуватися до нової реальності!
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В