12.04.2019
-Безумовно, це унікальний проект розширення зерносушарок Brice-Baker для елеваторів Alebor Group. Тепер в портфелі KMZ Industries вже 3 зерносушарки, продуктивність яких наближається до 300 т/год, і всі три встановлені на підприємствах Alebor Group.
По-перше, ми модернізували зерносушарку Brice-Baker, яка з 2017 року працює на «Чесному ХПП»: з моделі BB.SCN-16/48 до моделі BB.SCN-16/76). За рахунок такого розширення техніко-економічні показники об’єкта підвищилися, в т.ч. продуктивність зерносушарки збільшилася зі 112 т/год до 168 т/год при зніманні вологи 5%.
По-друге, аналогічне завдання реалізували на «Христинівському ХПП», де зерносушарка від початку була потужнішою – 168 т/год. Тут модель BB.SCN 16/72 розширили до BВ.SCN 16/120. До існуючих додали 2 шахти. Тепер на ХПП працює зерносушарка довжиною 12 м, її продуктивність – 280 т/год при 5% зніманні вологи.
-Зерносушарки такої потужності з українських виробників є тільки у KMZ Industries.
Як я сказав, обидві зерносушарки були в експлуатації. На «Христинівському ХПП» Brice-Baker інтенсивно експлуатувалася з 2014 року, і при розширенні використовували всі існуючі деталі обладнання без запчастин і заміни.
-Звісно, в першу чергу реконструкція підійде для елеваторів з великими оборотами, де завжди є можливість завантажити потужне обладнання в повному обсязі.
Зручніше це і з огляду на організацію маршрутів: технологічна схема не змінюється, отже, у звичній роботі елеватора змін не відбудеться. При розширенні замовник отримує «єдиний механізм», який координується з одного центру управління, а не два-три окремих, управління якими доведеться інтегрувати в загальну технологічну схему елеватора.
Звичайно, зі збільшенням продуктивності сушарки доведеться підвищити продуктивність транспортного обладнання. Тому так важливо на етапі проектування елеватора передбачити фінальну потужність зберігання і продуктивність всього обладнання і планувати етапи реалізації проекту, наприклад, встановлювати транспортне обладнання «на виріст». Якщо цього не зробити, то зі збільшенням потужності зерносушарки доведеться збільшувати і продуктивність транспортного обладнання елеватора. У досвіді KMZ Industries – реалізація обох сценаріїв на різних об’єктах.
– Усі люблять, і ми теж. Зазвичай ми вирішуємо цю задачу двома способами. По-перше, всі без винятку новинки та зміни в обладнанні проходять тестування або контрольну збірку. Це дає нам першу внутрішню інформацію. По-друге, ми замовляємо сторонні незалежні дослідження. Наприклад, про останнє з них ми скоро розповімо.
-Ми організували незалежні лабораторні вимірювання для перевірки ефективності роботи аспіраційної системи зерносушарок Brice-Baker. Продуктивність усіх встановлених нами зерносушарок на об’єктах Alebor Group в 2018 році досягла 1120 т/год. На одному з об’єктів і провели дослідження. Результати опублікуємо найближчим часом.
Безумовно. Ще 2 роки тому ми реалізували спільний проект із «Заводом Кобзаренка» – зерносушарку Brice-Baker, що працює на альтернативному паливі.
Із новинок – зерносушарка Brice-Baker з примусово регульованою рекуперацією тепла та охолодження і автоматизованим регулюванням зони відлежування. Вона встановлена в грудні в смт Голованівськ Кіровоградської області на елеваторі для агрофірми «Відродження».
Агент сушіння буде формуватися від двох теплогенераторів з пальниками на природному газі та органічному паливі. Замовник вибрав український генератор, вироблений в Дніпрі ТОВ «Он-Стейт», потужністю 10 МВт.
Сушарка обладнана 9 вологомірами, інтегрованими в її систему управління зерносушаркою, – вони забезпечують тотальний контроль технологічних параметрів сушіння. Звісно, ми пам’ятаємо і про зручність експлуатації: в цьому обладнанні передбачені зовнішні та внутрішні драбини і майданчики обслуговування.
-Ні, тим більше що рішення з використанням альтернативного палива більше підходять для невеликих і середніх аграріїв, коли потрібна невисока продуктивність обладнання.
Підвищити енергоефективність зерносушарки можна й іншими, простими, методами. Наприклад, виконати обшивку її стінок базальтовими негорючими плитами. Утеплення сушильної шахти і камери гарячого повітря знижує тепловіддачу стінок зерносушарки і як наслідок – підвищує її енергоефективність. До речі, таке рішення забезпечує також і звукоізоляцію.
Але і тут потрібно враховувати особливості. Утеплення зерносушарки підходить тільки для тих, чия сушарка буде працювати в безперервному режимі. І, навпаки, для режиму «днем сушимо – вночі відпочиваємо» наявність теплоізоляції в сирі осінні ночі призведе до збільшення витрат, оскільки енерговитрати підуть на прогрів усієї конструкції, на випаровування роси, конденсату тощо.
Крім того, не останню роль в економії енергоресурсів відіграє місце розміщення сушарки на елеваторі. При плануванні бажано враховувати місцеву розу вітрів, щоб оптимізувати майбутні витрати.
-Якщо можна так сказати, то в минулому році у нас був справжній бум на реверсивні транспортери. Ми розробили і реалізували абсолютно різні рішення для чотирьох наших постійних замовників – «Інтера», «Українського Аграрного Холдингу», Alebor Group і «Кононівського елеватора». Це технічно складні рішення: всі транспортери довжиною понад 50 м та продуктивністю від 100 до 200 т/год.
На додачу до існуючих схем реверсивних транспортерів створили ще 2 нові.
Перша – це транспортер для «Христинівського ХПП» Alebor Group. Його завдання – після розширення елеватора з’єднати існуючі й нові обсяги зберігання і забезпечити перевалку продуктів з урахуванням нових маршрутів. Особливості транспортера: велика довжина транспортування (60 м), продуктивність (175 т/год) і розміщення на естакаді.
Ці характеристики і потребували розробки унікального рішення.
Щоб забезпечити необхідну продуктивність на такому великому транспортері, та ще й у режимі реверсу, необхідний дуже потужний привід. Класичне розміщення його по центру або зі зміщенням в сторону призвело б до локального перевантаження моста. Щоб уникнути цього, в транспортері передбачили дві приводні станції й станцію натяжки ланцюга, розміщену по центру транспортера, а синхронізацію приводів реалізували за допомогою частотного перетворювача. Привід реалізований двома мотор-редукторами, що працюють синхронно.
Безперечно!) Знаєте, особливе задоволення інженер і конструктор отримують, коли необхідно придумати рішення для задачі «з обмеженнями». Так було із запитом від «Українського Аграрного Холдингу». Існуючі конструкції реверсивного транспортера не вміщалися по висоті в запроектовану підземну галерею. Наші конструктори розробили більш складне, але компактне рішення, що поєднує в одному вузлі і привід, і натяжку ланцюга.
У 2018-му компанія активно працювала з комбікормовими підприємствами. Наприклад, для ТОВ «Дельта» з Полтавської області розробили ряд засувок з пневматичним приводом. У даній конструкції практично відсутнє виділення пилу продуктів транспортування в зовнішнє середовище.
Для замовників, яким необхідна часта зміна культур, розробили перекидні клапани нового типу. Рішення актуально для виробників нішевих насіннєвих культур. Для виключення просипання і накопичень дрібнонасіннєвих і легких культур лоток в стандартному перекидному клапані замінили трубою з «коміром» із поліуретану.
Досвід експлуатації обладнання – це перше, на що ми звертаємо увагу. І один із головних джерел інсайтів для покращення. У минулому році ми провели планову модернізацію зерносушарок Brice-Baker. Наприклад, замість актуаторів почали оснащувати їх високоякісними заслінками швейцарського виробництва для регулювання обсягу агента сушіння, що проходить через зернову масу. Вони прості в експлуатації, не вимагають технічного обслуговування, працюють безперебійно і мають високий ступінь захисту від перевантажень.
За минулий рік у нас понад 40 новинок і модернізацій. Ми навіть не встигаємо про них писати. Але, знаєте, це упущення ми виправимо й обіцяємо з цього року більше і частіше знайомити з унікальними рішеннями, які для клієнтів KMZ Industries розробляє власне конструкторське бюро.
Джерело за посиланням.
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В