Завантаження

    UA

    Статті та огляди
    Статті та огляди

    Обираємо норії: список дієвих порад

    27.11.2018

    Порівняно із іншими варіантами транспортування – стрічковими та ланцюговими транспортерами – норія має такі переваги:

    • Висока продуктивність при невеликій потужності електроспоживання. Наприклад, для підняття пшениці на висоту 30 м норією витрачається 30 кВт, а ланцюговим транспортером – 72 кВт.
    • Відсутність потреби у великих виробничих площах. Норія надзвичайно компактна – наприклад, порівняно з тим же стрічковим транспортером, який працює з кутом нахилу не більше 20%.
    • Захищеність транспортованого продукту від  атмосферних опадів – так само порівняно зі стрічковим транспортером.
    • Мінімізація викидів пилу від транспортованого продукту: за рахунок герметизованих складових конструкції та можливості підключення аспірації.
    • Надійність, великий ресурс. При своєчасному обслуговуванні термін експлуатації подібного обладнання досягає десятків років. Наприклад, «найстаріша» із відомих норій виробництва KMZ Industries («Карлівського машинобудівного заводу») – 1952 року випуску – працює у Краснодарському краї. У 2017 році власники звернулися на підприємство з проханням відновити настанову із експлуатації для проведення сертифікації діючого обладнання і його подальшої експлуатації.

    Правильні комплектуючі = максимальна продуктивність

    Якщо ви, врахувавши всі переваги, вирішили встановити норію на своєму елеваторі, далі виникає питання: як забезпечити її максимальну продуктивність, аби інвестиція окупилася якнайшвидше?

    На перший погляд, все просто: бери ковш побільше – підіймай його швидше. Але саме тут і починаються нюанси: ковшів, як і інших комплектуючих, – величезний вибір, а кожен виробник позиціонує свій продукт як найкращий… Як обрати?

    Ковш для норії: на що звернути увагу?

    На ринку представлено два основних види ковшів за типом матеріалу, із яких їх виготовлено: металеві та пластикові.

    Артем Морозов, бренд-менеджер S.T.I.F

    Металеві ковші довговічні, коштують майже як і поліетиленові, не горять, але можуть бути причиною іскроутворення і важчі за пластикові.

    Пластикові поліетиленові ковші легші, не схильні до корозії, дбайливіше переміщують продукт за рахунок більшої еластичності пластику. Серед мінусів – твердість пластикового ковша зменшується з часом під впливом перепадів температури.

    Варто звернути увагу  і на форму. Ковш без гострих кутів і вигинів буде краще розвантажуватися і не матиме значного налипання матеріалу в кутах – так званих концентраторів зносу.

    Важлива і форма кромки ковша: якщо вона зустрічає продукт не гострим ребром, а заокругленням, то менше травмуватиме продукт.

    Перфорація ковша важлива при переміщенні легкого продукту. Наприклад, ковші для насіння соняшнику потрібно перфорувати в днищі – щоб потік повітря, проходячи крізь отвори, захоплював за собою продукт і забезпечував велику заповнюваність ковшів.

    Характеристики матеріалу ковшів норійних

    МатеріалМеталПластик
    СтальНержавіюча стальПоліетилен HDPEНейлон РА6Поліуретан PU
    Термін служби *** ***** *** *********
    Липкі матеріали*************
    Робоча температура, °C 180
    -20
    250
    -20
    70
    -20
    100
    -10
    70
    0
    Максимально пікова температура, °C2004008012080
    Вартість**************
    * — мінімальне значення, ****** — максимальне значення.

    Спираючись на озвучені особливості, нескладно обрати ковш, який підійде саме вашій норії. До речі, дорожче – не означає краще. Для прикладу, на одному з олійно-естракційних заводів у Одеській області на норію по підйому шроту були встановлені поліетиленові ковші британського виробництва. Ресурс вказаних ковшів не виправдав сподівань, а від металевих замовник відмовився. На заміну були встановлені значно дорожчі поліуретанові ковші того ж виробника, які тепер працюють надійно.

    У цей же час на подібному олійно-естракційному заводі  у Вінницькій області працювала (і по цей день працює) норія по лушпинню соняшника на штампованих металевих ковшах виробництва KMZ Industries (їх вартість нижча за британські в три рази). Нарікань на їх роботу немає: металеві ковші не потребують частого обслуговування, і головне – вони ремонтопридатні. А спробуйте підрихтувати пластиковий ковш!

    Швидкість: досягти максимуму без втрат

    Тепер щодо швидкості руху ковшів. Багато виробників для зменшення вартості обладнання збільшують швидкості переміщення продукту до 3–3,5 м/с. Якщо ваша норія транспортуватиме лише пшеницю чи, наприклад, працюватиме на комбікормовому виробництві – це цілком доцільно, адже пшениця має незначну схильність до мікротравмування.  А от основа експортного потенціалу нашої країни – кукурудза за таких умов не втратить свого «шансу» травмуватися. Отже, якщо крім злакових із твердою оболонкою планується переміщення і крихких продуктів, краще зупинитись на швидкості, близькій до 2,4 м/с.

    При виборі необхідно виходити із дилеми: здешевити разову вартість обладнання за рахунок збільшених швидкостей руху робочих органів (тим самим у прогнозовано збільшуючи відсоток травмованого продукту) чи одноразово дещо збільшити вартість обладнання і у подальшому зменшити відсоток травмованого продукту.

    Привод: 4 способи зменшити вартість

    Саме привод складає значну частку вартості транспортного обладнання. Скільки він коштуватиме, безпосередньо залежить від частоти обертання валу редуктора на виході та потужності електродвигуна. Так, чим менша частота обертання вихідного валу редуктора, тим більша кількість комплектуючих у нього входить і, відповідно, тим він дорожчий.

    Як здешевити витрати на привод без зменшення ефективності його роботи?

    1. Віддати перевагу приводу вітчизняного виробництва: «фермерський варіант» із малим періодом завантаження обладнання – вдале  рішення для зерносховищ із невеликою інтенсивністю роботи.

    2. Встановити мотор-редуктор із так званим полим валом безпосередньо на приводний вал норії. Так ми виключаємо із кошторису муфту та раму приводу, і при цьому навіть габарит головки зменшиться (що, у свою чергу, зменшить зону обслуговування та загальні витрати на розміщення норії).

    3. Вибрати циліндричний мотор-редуктор із передачею крутного моменту через муфту типу МУВП (звісно, якщо немає обмежень щодо габаритів приводу). При всіх однакових технічних характеристиках габаритна передача з паралельними валами завжди дешевша, ніж редуктор із конічно-циліндричною передачею.

    4. Використати клинопасову передачу із застосуванням пасів та шківів надійних виробників: це дасть можливість підібрати необхідну частоту обертання редуктора і тим самим зменшити загальну вартість приводу.

    Як бачите, можливостей розумно зекономити при виборі норії немало. Головне врахувати нюанси вашого виробництва і особливості складових норійного обладнання. І ваші інвестиції окупляться швидше

    Джерело за посиланням (текст на російській мові).

    ПОПУЛЯРНЕ

    Повністю автоматизований відбір проб працює на двох елеваторах в Україні

    Система була розроблена і реалізована спеціалістами департаменту автоматизації KMZ Industries. Докладніше

    Елеватор під кулями: як швидко відновити пошкоджений силос і не витратити даремно гроші

    Випробування нової норії потужністю 175 т/год пройшли успішно

    Це вже друга норія, яка була розроблена спеціалістами технічного відділу нашого підприємства з початку повномасштабної війни, протестована та додана до нової продуктової лінійки транспортного обладнання, виготовлюваного KMZ Industries. Особливий акцент при розробці фахівці робили на ощадність в роботі із зерном. Докладніше

    Цього року певний обсяг кукурудзи не був своєчасно зібраний – і культура зимувала в полі. Чи є безпечним таке зерно? На що слід звернути увагу фермерам?

    Про досвід відновлення пошкоджених внаслідок війни елеваторів

    Спеціалісти, зокрема, радять власникам починати процес з ретельної фіксації збитків і наводять відповідні нормативні документи Докладніше

    ЕЛЕВАТОР НА ЛЬВІВЩИНІ

    У Львівській області розришено елеватор найбільшим силосом в лінійці Variant Agro Build. Докладніше

    Чернігівський елеватор з Донецьким корінням

    Елеваторний комплекс ТОВ «Ім. Шевченка», що у Чернігівській області укомплектовано елеваторним обладнанням лінійки Variant Agro Build.
    Про зведення 60 000 елеватора «з нуля», про будівництво біогазового заводу, про втрату потужностей на тимчасово окупованих територіях та релокацію до Чернігівщини розповідає власник елеватора Євгеній Іщенко-Гіллер. Докладніше

    USAID оголосила про нову програму: співфінансуватимуть проєкти з підтримки переробки зернових, олійних та бобових культур

    СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

    ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
    ВТІЛЕНО В СВІТІ

    Поділитися:
    Відправити посилання
    на цю сторінку: