08.10.2019
Система бічного розвантаження силосу – один з ефективних способів оптимізації технологічного циклу роботи елеватора, що допомагає значно полегшити вивантаження зерна, покращити його якість, зменшити собівартість процесу. Однак, впроваджувати її на елеваторі слід дуже обережно, аби убезпечити від можливих проблем у майбутньому. Тож, давайте розбиратися.
У класичному розвантаженні беруть участь норії, самопливи і конвеєри, а зерно спочатку перевантажують у розвантажувальний бункер і лише потім – у машину. Бічне ж розвантаження (його ще називають гравітаційним або самопливним) відбувається під впливом сили тяжіння і передбачає розвантаження зерна безпосередньо на машину, без використання класичного транспортного обладнання.
Серед основних переваг такого типу розвантаження: економія часу, зменшення травмування зерна (порівняно із використанням транспортних систем) і економія на електроенергії (як вже зазначалося, на відміну від класичного транспортування зерно тут розвантажується виключно під дією сили тяжіння).
Порада досвідченого елеваторника: Саме з огляду на використання гравітації впроваджувати систему бічного розвантаження особливо доцільно на високих силосах – тоді процент розвантажуваного за цим принципом зерна буде вищий.
Аби продукт стікав до точки розвантаження пошарово і рівномірно, силос оснащують спеціальними дефлекторами зерна – вони не дозволяють зерну із середніх шарів витікати раніше верхніх.
Крім того, стінки силосу із бічним розвантаженням оснащують додатковими посилюючими сталевими листами, а також додатковими вітровими кільцями – аби запобігти нерівномірним навантаженням, до яких схильний силос із такою системою.
Автор – Бойко Євген, керівник напрямку досліджень і розробок KMZ Industries (Facebook, Linkedin)
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В