Завантаження

    UA

    Статті та огляди
    Статті та огляди

    Елеваторна революція: проектуємо та збираємо хатку для зерна правильно

    13.02.2018

    ЯКІ НЮАНСИ ПРОЕКТУВАННЯ ТА МОНТАЖУ СИЛОСУ СЛІД ВРАХУВАТИ ЗАМОВНИКУ, ЩОБ ОБ’ЄКТ СЛУГУВАВ ДОВГО ТА НАДІЙНО.

    Спочатку було креслення

    Перед початком розробки проектної документації складається так званий предпроект  – узгодження концепції, під час якої замовник визначається з термінами, інвестиціями. Далі відбувається розробка власне проекту, де детально описуються окремі конструкції, усі розділи. Остаточний документ на будівництво –  робоча документація, на основі якої видається дозвіл на будівництво Державного архітектурного контролю. “Немає нічого абсолютного. Помилки –  це природно, вони є в багатьох проектах, питання в тому, наскільки оперативно вони можуть бути вирішені на подальших стадіях”,  – наголошує Дмитро Шкорупєєв, експерт з елеваторного будівництва, директор ТОВ “Росьагротехнології”.

    Головне –  силос мусить витримувати навантаження від зерна та зовнішніх факторів (вітру, снігу). Це великою мірою залежить від якості та товщини металу. Зони максимальної напруги в силосі є в кожній точці – стійки, болти, пластини, підкреслює Володимир Холькін, завідуючий відділом УкрНІІПроекстальконструкція ім. В. Шимановского. “Силоси, які завозяться з-за кордону часто не контролюються. Заради економії постачаються конструкції з тонкого металу”, – додав він.

    Нюанси розрахунків

    Перед укладанням договору на придбання силосів обов’язково потрібно перевірити снігові та вітрові навантаження, закладені виробником. “В межах України ми рекомендуємо снігове навантаження  не менше 180 кг/м2, а вітрове – не менше 73 кг/м2”, – радить Руслан Демчук, представник  компанії-виробника елеваторного обладнання KMZ Industries.

    Ще одне болюче питання: як вибрати оптимальні розміри конструкції, щоб не переплатити? Найбільш затребуваними на заводі KMZ є ті силоси, в яких висота співпадає з діаметром. В силосах, де висота значно більша за діаметр, використовується більше металу для підсилення, а значить вартість конструкції зростає. “Силоси, в яких висота значно вища за діаметр, є виправданими в місцях з обмеженою територією будівництва, де немає змоги збільшити діаметр фундаменту”, – додав Демчук.

    Чим більший силос в об’ємі, тим він дешевший в розрахунку “грн./тонну зберігання”. “Тож якщо вам потрібно зберігати лише одну культуру, наприклад, кукурудзу, то краще взяти один силос на 10 тис. т, ніж два по 5 тис. т”, – радить Демчук.

    Проектувальник повинен видати замовнику повний пакет документації з детальними розрахунками допустимих навантажень, переліком усіх розмірів. “Це повинні бути збірні креслення, з повним деталюванням, як силос повинен бути складеним”, – наголошує Володимир Холькін. До пакету конструкторської документації входять: технічний паспорт на об’єкт, інструкція по експлуатації, сертифікати на металеві конструкції, конструкторська документація (вузлові кріплення, міцність болтових з’єднань).

    В технічному паспорті повинно бути вказано, на що звернути увагу при розвантаженні деталей силосу, монтажі і при експлуатації. Без таких вказівок робітникам буде важко зібрати силос правильно.

    Фундамент – основа усього

    Усі силоси встановлюються на фундамент. Тому у виробника потрібно затребувати технічне завдання та розраховане навантаження на фундамент, для того, щоб проектна організація могла запроектувати відповідний фундамент. “Проектуванням фундаменту не потрібно нехтувати ні в якому разі, оскільки це може призвести до падіння силосу”, – наголошують експерти. Вибираючи місце для установки силосу також варто попередньо порадитися з проектантом, навіть, якщо фундаменті роботи виконуватиме не він. Від надійності його проектування залежатиме і довговічність споруди. Ще на етапі проектування фундаменту необхідно врахувати опорну здатність ґрунту, радять в KMZ. “Необхідно розрахувати площі підошви фундаменту та опорну здатність паль, щоб уникнути понаднормових усадок силосу, що в свою чергу може потягнути за собою надсилосні естакади та транспортери. Також слід передбачити ніши для розташування аероканалів, для подальшого монтажу металевих секцій аероднища”, – пояснив Руслан Демчук.

    За даними KMZ найпоширеніші помилки при будівництві фундаменту силосу –  невитримані геометричні розміри каналу (менші або більші), тож розміри металевих секцій аероднища, що постачаються в комплекті з силом не будуть співпадати отворами. Нерівна поверхня фундаменту зі значними відхиленнями від горизонту може призвести до нахилу силосу вище допустимих норм. Як результат конструкція поступово деформується і силос може впасти. Ще одне грубе порушення: недостатня герметизація швів або ж взагалі відсутня герметизація. Це призводить до затоплення підземними водами і виводить з ладу ланцюгові та стірчкові транспортери.

    Тож найменша помилка при проектуванні фундаменту у майбутньому може призвести до серйозних проблем, в тому числі й падінні будови. Тому перед початком збору сумлінні виробники, як правило, перевіряють якість залитого фундаменту.

    Вибір монтажної бригади

    Після узгодження ТЗ та підписання договору, починається виготовлення деталей, основними з яких будуть металеві листи та кріплення. При виході з заводу все обладнання проходить відділ технічного контролю, тож виконавець гарантує його якість. До монтажу усі матеріали необхідно зберігати в критому приміщенні без доступу води.

    Для збору силосу можна винайняти сторонню організацію, а можна скористатися послугами виробника, який здебільшого має свою бригаду монтажників. Перший варіант може виявитися дешевшим, проте менш надійний, адже вони можуть бути не знайомими з особливостями даної конструкції. Крім того, в разі виникнення проблем “чужі” монтажники завжди можуть “перевести стрілки” на будівельників. За словами Холькіна, 70% монтажних організацій навіть не відкривають конструкторську документацію під час збору об’єкту.

    Тож краще замовити бригаду від будівельника. “Купили силос – візьміть і наш шеф-монтаж, тоді і відповідальність за об’єкт буде на одній компанії”, – радять учасники ринку.

    За словами Демчука, найпоширенішими помилками під час монтажу силоса є: недотримання принципу почергового укладання панелей з лівого і правого пакета, неправильне розміщення ребер жорсткості і накладок по товщині. Часто здійснюється монтаж перевернутих панелей, тобто догори ногами. Усі ці прорахунки призводять до розгерметизації стиків панелей, а значить до сховища заходитиме волога, тож зерно буде гнити і псуватися.

    Як контролювати виконавців

    Проте чи не найбільший ризик при монтажі силосу – це людський фактор, адже від надійності затягування одного болту, а їх в конструкції сотні тисяч, залежить і герметичність, і надійність споруди. До проблем призводить як недостатньо сильне затягування болтів, так і навпаки “перекрутка”.

    “Якщо це наш монтаж під ключ, то на будівництві завжди є бригадир, який контролює усі процеси. Бувало, що наймали альпіністів, які перетягують болти”, – ділиться Юрій Андрієвський, директор будівельної компанії ТОВ “Креатив-Агромаш”.

    Правильно зібраний силос мусить бути герметичним. Для контролю на дах конструкції виливають воду і слідкують за можливим протіканням. Між собою будівельники називають це методом проливу. Крім дотримання усіх технологічних моментів по проектуванню і монтажу силосу, важливо також його правильно експлуатувати, знати технологію завантаження зерна. Про це в наступних публікаціях Agravery.com.

    Джерело Agravery.com

    ПОПУЛЯРНЕ

    Хліб-Агро

    Кожне господарство має свою унікальну історію, несхожу на інші, і за кожною обов'язково стоїть особиста історія фермера та його родини. Шлях до успіху власника ФГ «Хліб-Агро» Володимира Ткаченка був непростим і, можна сказати, відбувся скоріше «всупереч», ніж «завдяки». Докладніше

    Унікальний стрічковий транспортер для зерна

    Нещодавно KMZ Industries представив ринку ще одну свою нову розробку – унікальний стрічковий транспортер для зерна (або стрічковий конвейєр) закритого типу. Докладніше

    ПРО СИТУАЦІЮ ІЗ ФІНАНСУВАННЯМ БУДІВНИЦТВА ЕЛЕВАТОРІВ В УКРАЇНІ

    Про потреби в цільових програмах фінансування усіх напрямків українського агробізнесу. Чи будують наразі елеватори, і як будується? З якими фінансовими проблемами стикаються ті, хто будує нове зерносховище, чи хотів би додати пару силосів на існуючий елеватор? Докладніше

    ДЕПАРТАМЕНТ АВТОМАТИЗАЦІЇ KMZ INDUSTRIES УСПІШНО РЕАЛІЗУВАВ ЧЕРГОВИЙ ПРОЄКТ

    Наші спеціалісти автоматизували зерносушарку для одного із замовників в Чернігівській області. Докладніше

    ЧОМУ СИЛОСИ З ОДНАКОВОЮ ЄМНІСТЮ ВАЖАТЬ ПО-РІЗНОМУ?

    За розрахунками аналітиків KSE, морська блокада вже обійшлася українським аграріям в 11,9 млрд дол. Це найбільша стаття втрат агропромислового комплексу за період великої війни. Детальна аналітика з коментарями KMZ Industries і замовника нашого заводу. Докладніше

    САМБІРСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР

    Елеватор на Львівщині було розширено обладнанням виробництва KMZ Industries. Докладніше

    Чернігівський елеватор з Донецьким корінням

    Про зведення 60 000 елеватора «з нуля», про будівництво біогазового заводу, про втрату потужностей на тимчасово окупованих територіях та релокацію до Чернігівщини розповідає власник елеватора Євгеній Іщенко-Гіллер. Докладніше

    МАЄМО ДОПОМАГАТИ АГРАРІЯМ ОПЕРАТИВНО ВИРІШУВАТИ ПРОБЛЕМУ З НЕСТАЧЕЮ ЕЛЕВАТОРНИХ ПОТУЖНОСТЕЙ

    За розрахунками аналітиків KSE, морська блокада вже обійшлася українським аграріям в 11,9 млрд дол. Це найбільша стаття втрат агропромислового комплексу за період великої війни. Детальна аналітика з коментарями KMZ Industries і замовника нашого заводу Докладніше
    СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

    ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
    ВТІЛЕНО В СВІТІ

    Поділитися:
    Відправити посилання
    на цю сторінку: