Завантаження

    UA

    Статті та огляди
    Статті та огляди

    «Ізюм-Агро Інвест»: якими бачать перспективи елеватора

    14.06.2018

    Роман Бондаренко, директор ТОВ «Ізюм-Агро Інвест»

    За нашими розрахунками, існуючих потужностей не вистачає для обслуговування цієї території, яка знаходиться на стику Харківської та Донецької областей. У кращі урожайні роки сільськогосподарські підприємства району дають урожай 200 тонн. Тому свій третій елеватор «Ізюм-Агро Інвест» побудував в с. Капітолівка Ізюмського району. За минулий сезон ми відвантажили 92 тисячі тонн зерна на двох інших.

    Це другий сучасний елеватор Ізюмського району з 4-х існуючих. Решта – старі елеватори радянських часів, не модернізовані, із підлоговим зберіганням зерна. Новий елеватор побудований на місці колишнього пункту по прийому буряків. Створено 35 робочих місць для жителів Капітоливки та Ізюму.

    Характеристики нового елеватора

    На цьому елеваторі – 4 ємності по 2 000 т/зерна виробництва KMZ Industries. По одному силосу на кожну культуру: пшениця 3-го класу, фуражне зерно, ячмінь, кукурудза.

    Швидкість приймання – 2 тисяч тонн зерна на добу; паралельно ми можемо відвантажувати до 2,5 тис. тонн зерна. Тобто завантаження вагона буде йти швидше, ніж приймання. За добу можемо відвантажити 54 з/д вагона.

    Обслуговування однієї машини, без урахування часу на аналіз зерна, – 7 хвилин:

    – Підйом – 3 хвилини,

    – Спуск – 3 хвилини,

    – Фіксація машини – 1 хвилина.

    На одному з наших елеваторів був рекорд з приймання зерна – 54 машини на добу. Ми готові його повторити і в Капітолівці, виробничі потужності дозволяють.

    3 важливих питання від аграрія елеватору: якість, контроль, втрати

    Успіх елеваторного підприємства залежить від лабораторії і ваг. Я і сам перший елеватор почав будувати через безкінечні суперечки про якість і кількість прийнятого зерна. У виробників с/г продукції Ізюмського району є прекрасна можливість – порівняти 4 елеватори і вибрати об’єктивно кращий.

    На всіх зустрічах клієнти задають мені одні й ті самі питання, найбільш болючі для «кишені» аграрія. Якщо говорити про елеватор «Ізюм-Агро Інвест», то хочу відразу розставити всі крапки над «i».

    1. Коректність оцінки ваги прийнятого зерна. Встановлені автомобільні ваги зв’язані з 1С. Цифра на вагах буде в документах, оскільки наші співробітники не можуть вручну змінити дані. Ми плануємо розсилати електронною поштою щоденні звіти клієнтам: які машини заїхали, із якими показниками і час розвантаження.

    2.       Природні збитки. Вони залежать від умов зберігання (підлогове/силос) і від термінів зберігання. Але оскільки ми не зацікавлені зберігати зерно, наше основне завдання – швидкий оборот зерна, то і такий показник наближається на нашому елеваторі до мінімуму. Що ж стосується обліку природних збитків по бухгалтерії, то всі збитки понад норми лягають на плечі нашої компанії, а не виробника.

    3.     Швидкість і коректність аналізу продукції. Побудована і атестована нова лабораторія. Пропонуємо клієнтам вибір: аналіз ручними методами за 1 годину або автоматизованими – за 15 хвилин. Кожен зможе прийняти рішення самостійно. Зараз в лабораторії можна визначити число падіння, засміченість, скловидність і білок. У перспективі – атестація лабораторії за НАССР.

    У лабораторію підібрані молоді фахівці: кожен із них навчений компанією проведенню аналізів на встановленому сучасному лабораторному обладнанні, атестований для такої роботи. Ми принципово набрали нових людей, які не мали раніше відношення до елеваторного бізнесу, які люблять свою роботу і хочуть працювати.

    Вантажити вагонами і економити на логістиці

    Одне з важливих питань для аграріїв – наявність вагонів для транспортування зерна по з/д. Це питання ми успішно вирішуємо: партнерське підприємство з власним з/д парком. Тому боятися дефіциту вагонів нашим клієнтам не варто. Не буде вагонів з боку «Укрзалізниці» – вивозитимемо своїми.

    Наступне актуальне питання з тієї ж області – логістичні ліміти по відвантаженню вагонів з однієї з/д станції. Зі станції «Ізюм» такий ліміт – 4 вагони на добу. Хочу заспокоїти наших клієнтів, ми успішно надаємо обґрунтування «Укрзалізніці» підвищити ліміт, виходячи з планів відвантаження. Це можливо, це законно. І ми це вже робимо по інших елеваторах «Ізюм-Агро Інвест».

    Коли аграрій користується обома послугами нашого елеватора: «перевалка + перевезення», – він економить на логістиці:

    – Вартість логістики одного вагона за рахунок подачі «у зборі» дешевше. А ми саме таким чином плануємо організувати роботу.

    – Зазвичай на елеваторах намагаються завантажити зерна менше, щоб потім вручну, не вивантажувати зайве. На нашому елеваторі ваги стоять під з/д бункером, тобто завантажуватися вагон буде повністю, «під зав’язку», згідно з його технічними характеристиками. Таким чином вартість логістики також зменшиться, що логічно.

    Особливі умови для нішевих культур

    Ми починаємо розвивати контейнерні перевезення. Зараз багато аграріїв працюють на експорт з нішевими культурами, тому спеціально для них створили таку можливість: ми надаємо контейнери, завантажуємо і відправляємо в порт.

    Модернізовані з/д шляхи для забезпечення контейнерних перевезень. Поставлені 3-платформні ваги, 14-метрова і 18-метрова платформа.

    Якщо залучати наш елеватор в якості перевалочної бази для таких контрактів, то економія на логістиці складе 10 $/т.

    Перспективи розширення та розвитку

    Аграрії поки не готові зберігати свій урожай на сторонніх елеваторах, в кожному господарстві є свої, часто – підлогові площі для зберігання. Тому ми не бачимо потреби вибудовувати «банки» для зберігання. Наше актуальне завдання – швидко відвантажити.

    Але з огляду на те, що Ізюмський район Харківської області входить в зону АТО, і його елеваторними потужностями будуть користуватися й аграрії з Донецької області, то перспектива розвитку елеватора ємностями для зберігання зерна розглядається. Треба вивчити досконально попит, площа підприємства в 8 га дозволить таке розширення.

    «Ізюм-Агро Інвест» – за здорову конкуренцію і чуємо нашого клієнта, який говорить про те, що одним із факторів, який може переважити всі фактичні переваги елеватора, – якість, а іноді і просто факт існування під’їзної автомобільної дороги до нього. Ми готові йти назустріч клієнту, але вважаю, що спочатку потрібно перестати руйнувати існуючі траси і дотримуватися норм по вазі зерновозу, а потім вже будувати нові під’їзні шляхи. В іншому випадку будівництво нових доріг – це безперервний щорічний процес.

    Попит народжує пропозицію

    На новому елеваторі поки не надаються послуги сушіння, ми не розглядали необхідність встановлення зерносушарки з двох причин:

    1. Із господарств поставляється чисте сухе зерно, тому що підприємства, що сіють культуру, яка потребує досушування, вже придбали свою зерносушарку.

    2. У нашому районі не так багато посівних площ йде під кукурудзу.

    Але вже на відкритті елеватора наші клієнти активно цікавилися цією послугою. Оскільки бувають роки, коли сушити доводиться всі культури без винятку. Минулоріч сушили навіть соняшник.

    Тому розширення пропонованих послуг надаються сушінням, ймовірно, питання часу і, звичайно, фінансової ефективності.

    Найближче майбутнє

    Наш елеватор в Капітолівці – третій для «Ізюм-Агро Інвест». І впевнений, не останній.

    Про ціну на приймання зерна в цьому сезоні говорити зарано. Але ми не збираємося демпінгувати. Навпаки, наше завдання – надавати більше послуг за ту ж ціну.

    Підприємство працює цілодобово, без вихідних. Можна приїжджати в будь-який зручний час.

     

    ПОПУЛЯРНЕ

    Повністю автоматизований відбір проб працює на двох елеваторах в Україні

    Система була розроблена і реалізована спеціалістами департаменту автоматизації KMZ Industries. Докладніше

    Елеватор під кулями: як швидко відновити пошкоджений силос і не витратити даремно гроші

    Випробування нової норії потужністю 175 т/год пройшли успішно

    Це вже друга норія, яка була розроблена спеціалістами технічного відділу нашого підприємства з початку повномасштабної війни, протестована та додана до нової продуктової лінійки транспортного обладнання, виготовлюваного KMZ Industries. Особливий акцент при розробці фахівці робили на ощадність в роботі із зерном. Докладніше

    Цього року певний обсяг кукурудзи не був своєчасно зібраний – і культура зимувала в полі. Чи є безпечним таке зерно? На що слід звернути увагу фермерам?

    Про досвід відновлення пошкоджених внаслідок війни елеваторів

    Спеціалісти, зокрема, радять власникам починати процес з ретельної фіксації збитків і наводять відповідні нормативні документи Докладніше

    ЕЛЕВАТОР НА ЛЬВІВЩИНІ

    У Львівській області розришено елеватор найбільшим силосом в лінійці Variant Agro Build. Докладніше

    Чернігівський елеватор з Донецьким корінням

    Елеваторний комплекс ТОВ «Ім. Шевченка», що у Чернігівській області укомплектовано елеваторним обладнанням лінійки Variant Agro Build.
    Про зведення 60 000 елеватора «з нуля», про будівництво біогазового заводу, про втрату потужностей на тимчасово окупованих територіях та релокацію до Чернігівщини розповідає власник елеватора Євгеній Іщенко-Гіллер. Докладніше

    USAID оголосила про нову програму: співфінансуватимуть проєкти з підтримки переробки зернових, олійних та бобових культур

    СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

    ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
    ВТІЛЕНО В СВІТІ

    Поділитися:
    Відправити посилання
    на цю сторінку: