15.03.2019
Економити – бажання природнє та цілком логічне. Тож виробники норій винаходять «тисячу і один» спосіб удосконалення конструкції, аби зменшити собівартість та кінцеву ціну виробу. Тобто прагнуть убити двох зайців: підвищити рентабельність власного виробництва і зробити виріб привабливішим в очах клієнта. Однак така економія може призвести до ще більших витрат, а інколи стати навіть фатальною.
Отже, що треба знати про невиправдану економію і якою саме вона буває.
До речі, вказані зміни конструкції виробники здебільшого не афішують. Тож радимо поцікавитися самостійно.
Наявність центрованої обечайки при виготовленні барабану із тонкого вальцьованого листа – технологічно дорога процедура. Тому з метою здешевлення загальної вартості виробу вона не застосовується.
При транспортуванні продукт може потрапляти між стрічкою та натяжним барабаном. Далі він розплющується та налипає на обидві частини конструкції. Оскільки налипання відбувається нерівномірно, існує велика ймовірність сходу стрічки з барабана.
Доцільніше, хоча й дещо дорожче, буде встановити барабан типу «колесо білки»: конструктивне виконання у нього таке, що продукт не налипає на стрічку, а просипається між прутами. А самі прути можна проточити для надання барабану властивостей до центрування стрічки.
Зазвичай приводний барабан норій футерують матеріалами, що підвищують зчеплення між ним та норійною стрічкою. Це дає змогу краще передавати крутний момент від приводу.
Можливе постачання барабанів без футерування або футерування норійною стрічкою за допомогою норійних болтів.
Які наслідки?
Для уникнення цього на вулканізованих футерувальних листах нарізають повітровідвідні канавки (по аналогії із шинами автомобілів). На норійній стрічці, що виконує функцію футерування, виконати це технологічно дорого, а тому цього не роблять.
Є варіант здешевлення норійних барабанів, де замість шпонкового з’єднання просто приварюють вал до барабана.
Про жодну ремонтопридатність такого виконання вузла говорити не доводиться: при поломці його необхідно повністю замінювати на новий.
Внутрішніх напружень після зварювання у таких виробах зазвичай ніхто не знімає (знову таки через високу вартість такої операції) – а це призводить до обриву валу по зварному шву.
***
Кажуть, попереджений – значить, озброєний. Будьте свідомі про наслідки невиправданого здешевлення транспортного обладнання для елеваторів та економте розумно.
Стаття опублікована в журналі «Зерно», №12 (153), 2018
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В