Завантаження

    UA

    Статті та огляди
    Статті та огляди

    Вибір норії: на що звернути увагу

    14.12.2018

    Владислав Переходько, старший региональный менеджер KMZ Industries

    Коментар для видання «Агробізнес Сьогодні», №23 (390), грудень 2018

    Норія – недорогий та ефективний спосіб транспортування сипучих продуктів на велику висоту. Вона має невелику потужність електроспоживання, гарно захищає транспортований продукт від атмосферних опадів. А про ресурс і надійність цього обладнання можна складати легенди: «найстаріша» із відомих норій виробництва KMZ Industries – 1952 року випуску – і досі працює на одному з елеваторів у Краснодарському краї. 

    Вибір норії: на що звернути увагу

    Швидкість

    У гонитві за збільшенням цього показника не забувайте про можливість травмування продукту. Якщо ваша норія транспортуватиме пшеницю чи, наприклад, працюватиме на комбікормовому виробництві – швидкість переміщення продукту до 3–3,5 м/с буде цілком доцільною.  Якщо ж крім злакових із твердою оболонкою планується переміщення і крихких продуктів, краще зупинитись на швидкості, близькій до 2,4 м/с.

    При виборі доводиться виходити із дилеми: здешевити разову вартість обладнання за рахунок збільшених швидкостей руху робочих органів (тим самим прогнозовано збільшуючи відсоток травмованого продукту) чи одноразово дещо збільшити вартість обладнання і у подальшому зменшити відсоток травмованого продукту.

    Знос

    Захистити норію від зносу, а значить, і ваші інвестиції у це обладнання, допоможе футерування. Серед деталей, які радять футерувати обов’язково: точки завантаження та розвантаження продукту – головка норії та завантажувальні патрубки башмака. Особливу увагу слід приділити деталям, розміщеним у головці за траєкторією руху продукту: вони знаходяться вгорі, їх складно ремонтувати. Протираються першими, особливо на портових елеваторах, де встановлені норії з високою продуктивністю; дають великий відсоток бою. Приводний барабан норій також футерують – щоб підвищити зчеплення між ним та норійною стрічкою. Це дозволяє краще передавати крутний момент від приводу.

    «Правильний» ковш

    Металеві ковші довговічні, коштують майже як і поліетиленові, не горять, але можуть бути причиною іскроутворення і важчі за пластикові.

    Пластикові поліетиленові ковші легші, не схильні до корозії, дбайливіше переміщують продукт за рахунок більшої еластичності пластику. Проте їх твердість під впливом перепадів температури з часом зменшується.

    Ковш без гострих кутів і вигинів буде краще розвантажуватися і не матиме значного налипання матеріалу в кутах.

    Безпека

    Набільш безпечна норія –  це конторольована норія. Навіть у разі часткової чи поетапної автоматизації елеваторного комплексу автоматизувати безпеку транспортної лінії радять першочергово. Адже на неавтоматизованому елеваторі вона залежить лише від того, чи встигне оператор добігти і зупинити її у випадку збою обладнання.

    Під час переміщення зернових культур завдяки тертю зернин одна об одну утворюється багато пилу – він через найменші нещільності виділяється назовні норії. Тож під час монтажу обладнання не варто забувати і про конопачення шпарин – цього вимагають протипожежні й санітарні вимоги. Також слід обладнати системами аспірації місця найбільшого пилоутворення – башмак та головку.

    Комбінація замкнутого простору і займистих, пилоутворючих матеріалів робить ковшовий елеватор потенційним джерелом пожежі або вибуху. Швидко знизити тиск при вибухонебезпечній ситуації і попередити руйнування допоможе вибохорозрядна панель. Опційно вона може комплектуватися вогнегасником – щоб запобігти поширенню вогню і вибухової хвилі в навколишній простір.

    ***

    Отже, підбирайте норію з урахуванням усіх нюансів вашого виробництва, автоматизуйте та подбайте про її безпеку – і вона служитиме надійно і швидше окупить ваші інвестиції.

    Оригінал статті опубліковано у виданні «Агробізнес Сьогодні», №23 (390), грудень 2018

    ПОПУЛЯРНЕ

    Повністю автоматизований відбір проб працює на двох елеваторах в Україні

    Система була розроблена і реалізована спеціалістами департаменту автоматизації KMZ Industries. Докладніше

    Елеватор під кулями: як швидко відновити пошкоджений силос і не витратити даремно гроші

    Випробування нової норії потужністю 175 т/год пройшли успішно

    Це вже друга норія, яка була розроблена спеціалістами технічного відділу нашого підприємства з початку повномасштабної війни, протестована та додана до нової продуктової лінійки транспортного обладнання, виготовлюваного KMZ Industries. Особливий акцент при розробці фахівці робили на ощадність в роботі із зерном. Докладніше

    Цього року певний обсяг кукурудзи не був своєчасно зібраний – і культура зимувала в полі. Чи є безпечним таке зерно? На що слід звернути увагу фермерам?

    Про досвід відновлення пошкоджених внаслідок війни елеваторів

    Спеціалісти, зокрема, радять власникам починати процес з ретельної фіксації збитків і наводять відповідні нормативні документи Докладніше

    ЕЛЕВАТОР НА ЛЬВІВЩИНІ

    У Львівській області розришено елеватор найбільшим силосом в лінійці Variant Agro Build. Докладніше

    Чернігівський елеватор з Донецьким корінням

    Елеваторний комплекс ТОВ «Ім. Шевченка», що у Чернігівській області укомплектовано елеваторним обладнанням лінійки Variant Agro Build.
    Про зведення 60 000 елеватора «з нуля», про будівництво біогазового заводу, про втрату потужностей на тимчасово окупованих територіях та релокацію до Чернігівщини розповідає власник елеватора Євгеній Іщенко-Гіллер. Докладніше

    USAID оголосила про нову програму: співфінансуватимуть проєкти з підтримки переробки зернових, олійних та бобових культур

    СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

    ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
    ВТІЛЕНО В СВІТІ

    Поділитися:
    Відправити посилання
    на цю сторінку: