14.12.2018
Владислав Переходько, старший региональный менеджер KMZ Industries
Коментар для видання «Агробізнес Сьогодні», №23 (390), грудень 2018
Норія – недорогий та ефективний спосіб транспортування сипучих продуктів на велику висоту. Вона має невелику потужність електроспоживання, гарно захищає транспортований продукт від атмосферних опадів. А про ресурс і надійність цього обладнання можна складати легенди: «найстаріша» із відомих норій виробництва KMZ Industries – 1952 року випуску – і досі працює на одному з елеваторів у Краснодарському краї.
Швидкість
У гонитві за збільшенням цього показника не забувайте про можливість травмування продукту. Якщо ваша норія транспортуватиме пшеницю чи, наприклад, працюватиме на комбікормовому виробництві – швидкість переміщення продукту до 3–3,5 м/с буде цілком доцільною. Якщо ж крім злакових із твердою оболонкою планується переміщення і крихких продуктів, краще зупинитись на швидкості, близькій до 2,4 м/с.
При виборі доводиться виходити із дилеми: здешевити разову вартість обладнання за рахунок збільшених швидкостей руху робочих органів (тим самим прогнозовано збільшуючи відсоток травмованого продукту) чи одноразово дещо збільшити вартість обладнання і у подальшому зменшити відсоток травмованого продукту.
Знос
Захистити норію від зносу, а значить, і ваші інвестиції у це обладнання, допоможе футерування. Серед деталей, які радять футерувати обов’язково: точки завантаження та розвантаження продукту – головка норії та завантажувальні патрубки башмака. Особливу увагу слід приділити деталям, розміщеним у головці за траєкторією руху продукту: вони знаходяться вгорі, їх складно ремонтувати. Протираються першими, особливо на портових елеваторах, де встановлені норії з високою продуктивністю; дають великий відсоток бою. Приводний барабан норій також футерують – щоб підвищити зчеплення між ним та норійною стрічкою. Це дозволяє краще передавати крутний момент від приводу.
«Правильний» ковш
Металеві ковші довговічні, коштують майже як і поліетиленові, не горять, але можуть бути причиною іскроутворення і важчі за пластикові.
Пластикові поліетиленові ковші легші, не схильні до корозії, дбайливіше переміщують продукт за рахунок більшої еластичності пластику. Проте їх твердість під впливом перепадів температури з часом зменшується.
Ковш без гострих кутів і вигинів буде краще розвантажуватися і не матиме значного налипання матеріалу в кутах.
Безпека
Набільш безпечна норія – це конторольована норія. Навіть у разі часткової чи поетапної автоматизації елеваторного комплексу автоматизувати безпеку транспортної лінії радять першочергово. Адже на неавтоматизованому елеваторі вона залежить лише від того, чи встигне оператор добігти і зупинити її у випадку збою обладнання.
Під час переміщення зернових культур завдяки тертю зернин одна об одну утворюється багато пилу – він через найменші нещільності виділяється назовні норії. Тож під час монтажу обладнання не варто забувати і про конопачення шпарин – цього вимагають протипожежні й санітарні вимоги. Також слід обладнати системами аспірації місця найбільшого пилоутворення – башмак та головку.
Комбінація замкнутого простору і займистих, пилоутворючих матеріалів робить ковшовий елеватор потенційним джерелом пожежі або вибуху. Швидко знизити тиск при вибухонебезпечній ситуації і попередити руйнування допоможе вибохорозрядна панель. Опційно вона може комплектуватися вогнегасником – щоб запобігти поширенню вогню і вибухової хвилі в навколишній простір.
***
Отже, підбирайте норію з урахуванням усіх нюансів вашого виробництва, автоматизуйте та подбайте про її безпеку – і вона служитиме надійно і швидше окупить ваші інвестиції.
Оригінал статті опубліковано у виданні «Агробізнес Сьогодні», №23 (390), грудень 2018
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В