16.10.2019
Ланцюгові скребкові транспортери – певною мірою найбільш «універсальний» тип транспортного обладнання. Вони вважаються досить ефективними і практичними, дозволяють здійснювати транспортування в горизонтальному напрямку при максимально дбайливому ставленні до зерна за рахунок низької швидкості (0,6 м/с), також в них легко організувати проміжне вивантаження за допомогою засувки. Всі корпусні складові ланцюгових транспортерів зв’язані болтовими з’єднаннями, що дозволяє швидко монтувати і легко обслуговувати це обладнання.
Зигзагоподібний транспортер є однією з модифікацій ланцюгових скребкових транспортерів. В Україні вперше він був виготовлений і встановлений компанією KMZ Industries на одному з елеваторів агропромислового холдингу «Астарта» (смт Війтівці, Хмельницька обл.). Назву обладнанню також дала KMZ Industries.
Зовні зигзагоподібний ланцюговий скребковий транспортер виглядає як «гусяча шия» або англійська Z (звідси і назва) і представляє собою послідовність різних ділянок: пряма горизонтальна ділянка, поворотна секція, похила секція вгору, розворотна (у зворотний бік) секція і знову горизонтальна ділянка.
Основні складові зигзагоподібного ланцюгового скребкового транспортера:
Подвійне дно і високі скребки, які створюють всередині транспортера замкнутий простір, працюють як своєрідний поршень – це дозволяє уникнути зворотної течі продукту, властивої всім транспортерів з кутом нахилу більше 150, і при цьому забезпечити потрібну продуктивність цього обладнання.
До речі, такий тип транспортного елеваторного обладнання добре «дружить» з футеруванням: наприклад, на «Астарті» для футерування днища і бічних стінок використовували Hardox® 450 – відому шведську сталь із високою стійкістю до абразивного стирання. А також були встановлені поліуретанові скребки – для максимального захисту зерна від травмування.
У першу чергу зигзагоподібний транспортер – гарний варіант, щоб з’єднати силоси різної висоти. Тобто якщо у вас були встановлені силоси однієї висоти, а потім ви вирішили розширитися і придбали силоси іншої висоти (вище або нижче) і як результат маєте перепади висот, такий транспортер допоможе з’єднати їх й уникнути необхідності встановлення додаткового норії. До того ж, в цій ситуації зигзагоподібний транспортер набагато ефективніший за звичайний (класичний, із роликовими опорами ланцюга) пологопохилий – у разі використання другого потрібно було б розширювати короби, щоб досягти потрібної продуктивності.
Також зигзагоподібний транспортер – вдале рішення на складних транспортних розв’язках, на об’єктах, де немає можливості застосувати норію, шнек або стрічковий транспортер.
Встановлення зигзагоподібного транспортера для таких завдань – економічно вигідне технологічне рішення. Серед основних переваг використання даної модифікації:
Автор – Сергій Шевченко, інженер конструктор KMZ Industries (Facebook, Linkedin).
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В