Завантаження

    UA

    Азбука елеватора
    Азбука елеватора

    Норія для зерна

    03.03.2019

    Норія – недорогий та ефективний спосіб транспортування сипучих продуктів на велику висоту.

    Конструктив, класифікація й характеристики норій для зерна

    З усіх видів норій найбільш оптимальні для транспортування зерна – ковшові норії. Вони представляють собою вертикальний стрічковий конвеєр, оснащеним ковшами, за допомогою яких і здійснюється транспортування продукції вгору.

    Основні елементи норії розміщуються в прямокутному коробі.

    За показниками швидкості руху ковшів норії поділяються на два типи:

    1.  тихохідні (до 1,25 м/с);
    2.  швидкохідні (до 4 м/с).

    За розміщенням вантажонесучих органів на тяговому транспортері норії виготовляються із розставленими та із зімкненими ковшами. Перші використовуються для транспортування дрібнофракційних матеріалів, найчастіше вони швидкохідні. Елеватори із зімкненими ковшами — це тихохідне обладнання із самопливним розвантаженням.

    Ключовими споживчими характеристиками норії для зерна є:

    • продуктивність роботи,
    • висота переміщення зернового матеріалу,
    • ступінь пошкодження і втрат зерна.

    Поради досвідченого елеваторника

    Обираючи швидкість норії, не забувайте про травмування зерна

    У гонитві за збільшенням продуктивності не забувайте про можливість травмування продукту.Якщо ваша норія транспортуватиме пшеницю чи, наприклад, працюватиме на комбікормовому виробництві — швидкість переміщення продукту до 3–3,5 м/с буде цілком доцільною.

    «Захистіть» норію – так вона прослужить довше

    Захистити норію від зносу, а значить, і ваші інвестиції у це обладнання, допоможе футерування.Серед деталей, які радять футерувати обов’язково: точки завантаження та розвантаження продукту — головку норії та завантажувальні патрубки башмака.Особливу увагу слід приділити деталям, розміщеним у головці за траєкторією руху продукту: вони знаходяться вгорі, їх складно ремонтувати. Протираються першими і дають великий відсоток бою.Приводний барабан норій також футерують — щоб підвищити зчеплення між ним та норійною стрічкою. Це дозволяє краще передавати крутний момент від приводу.

    Обирайте «правильний» ковш

    Металеві ковші довговічні, коштують майже як і поліетиленові, не горять, але можуть бути причиною іскроутворення і важчі за пластикові.Пластикові поліетиленові ковші легші, не схильні до корозії, дбайливіше переміщують продукт за рахунок більшої еластичності пластику. Проте їх твердість під впливом перепадів температури з часом зменшується.Ковш без гострих кутів і вигинів буде краще розвантажуватися і не матиме значного налипання матеріалу в кутах.

    Безпека – понад усе

    Навіть у разі часткової чи поетапної автоматизації елеваторного комплексу автоматизувати безпеку транспортної лінії радять першочергово. Адже на неавтоматизованому елеваторі вона залежить лише від того, чи встигне оператор добігти і зупинити її у випадку збою обладнання.І ще. Під час переміщення зернових культур завдяки тертю зернин одна об одну утворює­ться багато пилу — він через найменші нещільності виділяє­ться назовні норії. Тож під час монтажу обладнання не варто забувати і про конопачення шпарин — цього вимагають протипожежні й санітарні норми. Також слід обладнати системами аспірації місця найбільшого пилоутворення — башмак та головку.Комбінація замкнутого простору і займистих, пилоутворювальних матеріалів робить ковшовий елеватор потенційним джерелом пожежі або вибуху. Швидко знизити тиск у разі настання вибухонебезпечної ситуації і попередити руйнування допоможе вибухорозрядна панель. Опційно вона може комплек­туватися вогнегасником — щоб запобігти поширенню вогню і вибухової хвилі в нав­колишній простір.

    Чим норія для зерна краща за інше транспортне обладнання?

    Порівняно із іншими варіантами транспортування – наприклад, стрічковими та ланцюговими транспортерами – норія має такі переваги:

    • Високу продуктивність при невеликій потужності електроспоживання.
    • Компактна, не вимагає великих виробничих площ.
    • Захищає транспортований продукт від  атмосферних опадів.
    • Мінімізує викиди пилу від транспортованого продукту.
    • Надійна, довговічна.

    Потрібно більше інформації про зернові норії? 

    Ми підготували детальні статті :

    1. NEW Вибір норії: щоб економія не стала фатальною (читати статтю).
    2. Обираємо норії. Список дієвих рекомендацій (читати статтю).
    3. Вибір зернової норії: на що звернути увагу (читати статтю).
    4. Безпека норії: економія із катастрофічними наслідками (читати замітку на сторінці KMZ Industries у Facebook).
    5. Прозорий елеватор: як виглядає розумна оптимізація (читати статтю).

    Автор – Світлана Ларіонова, менеджер зі зв’язків з громадськістю KMZ Industries (Facebook, Linkedin)

    ПОПУЛЯРНЕ

    Повністю автоматизований відбір проб працює на двох елеваторах в Україні

    Система була розроблена і реалізована спеціалістами департаменту автоматизації KMZ Industries. Докладніше

    Елеватор під кулями: як швидко відновити пошкоджений силос і не витратити даремно гроші

    Випробування нової норії потужністю 175 т/год пройшли успішно

    Це вже друга норія, яка була розроблена спеціалістами технічного відділу нашого підприємства з початку повномасштабної війни, протестована та додана до нової продуктової лінійки транспортного обладнання, виготовлюваного KMZ Industries. Особливий акцент при розробці фахівці робили на ощадність в роботі із зерном. Докладніше

    Цього року певний обсяг кукурудзи не був своєчасно зібраний – і культура зимувала в полі. Чи є безпечним таке зерно? На що слід звернути увагу фермерам?

    Про досвід відновлення пошкоджених внаслідок війни елеваторів

    Спеціалісти, зокрема, радять власникам починати процес з ретельної фіксації збитків і наводять відповідні нормативні документи Докладніше

    ЕЛЕВАТОР НА ЛЬВІВЩИНІ

    У Львівській області розришено елеватор найбільшим силосом в лінійці Variant Agro Build. Докладніше

    Чернігівський елеватор з Донецьким корінням

    Елеваторний комплекс ТОВ «Ім. Шевченка», що у Чернігівській області укомплектовано елеваторним обладнанням лінійки Variant Agro Build.
    Про зведення 60 000 елеватора «з нуля», про будівництво біогазового заводу, про втрату потужностей на тимчасово окупованих територіях та релокацію до Чернігівщини розповідає власник елеватора Євгеній Іщенко-Гіллер. Докладніше

    USAID оголосила про нову програму: співфінансуватимуть проєкти з підтримки переробки зернових, олійних та бобових культур

    СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

    ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
    ВТІЛЕНО В СВІТІ

    Поділитися:
    Відправити посилання
    на цю сторінку: