03.03.2019
Норія – недорогий та ефективний спосіб транспортування сипучих продуктів на велику висоту.
З усіх видів норій найбільш оптимальні для транспортування зерна – ковшові норії. Вони представляють собою вертикальний стрічковий конвеєр, оснащеним ковшами, за допомогою яких і здійснюється транспортування продукції вгору.
Основні елементи норії розміщуються в прямокутному коробі.
За показниками швидкості руху ковшів норії поділяються на два типи:
За розміщенням вантажонесучих органів на тяговому транспортері норії виготовляються із розставленими та із зімкненими ковшами. Перші використовуються для транспортування дрібнофракційних матеріалів, найчастіше вони швидкохідні. Елеватори із зімкненими ковшами — це тихохідне обладнання із самопливним розвантаженням.
Ключовими споживчими характеристиками норії для зерна є:
У гонитві за збільшенням продуктивності не забувайте про можливість травмування продукту. Якщо ваша норія транспортуватиме пшеницю чи, наприклад, працюватиме на комбікормовому виробництві — швидкість переміщення продукту до 3–3,5 м/с буде цілком доцільною.
Захистити норію від зносу, а значить, і ваші інвестиції у це обладнання, допоможе футерування. Серед деталей, які радять футерувати обов’язково: точки завантаження та розвантаження продукту — головку норії та завантажувальні патрубки башмака. Особливу увагу слід приділити деталям, розміщеним у головці за траєкторією руху продукту: вони перебувають угорі, їх складно ремонтувати. Протираються першими і дають великий відсоток бою. Привідний барабан норій також футерують – щоб підвищити зчеплення між ним та норійною стрічкою. Це дозволяє краще передавати момент, що крутить, від приводу.
Металеві ковші довговічні, коштують майже як і поліетиленові, не горять, але можуть бути причиною іскроутворення і важчі за пластикові. Пластикові поліетиленові ковші легші, не схильні до корозії, дбайливіше переміщують продукт за рахунок більшої еластичності пластику. Проте їх твердість під впливом перепадів температури з часом зменшується.Ковш без гострих кутів і вигинів буде краще розвантажуватися і не матиме значного налипання матеріалу в кутах.
Навіть у разі часткової чи поетапної автоматизації елеваторного комплексу автоматизувати безпеку транспортної лінії радять першочергово. Адже на неавтоматизованому елеваторі вона залежить лише від того, чи встигне оператор добігти і зупинити її у випадку збою обладнання.І ще. Під час переміщення зернових культур завдяки тертю зернин одна об одну утворюється багато пилу — він через найменші нещільності виділяється назовні норії. Тож під час монтажу обладнання не варто забувати і про конопачення шпарин — цього вимагають протипожежні й санітарні норми. Також слід обладнати системами аспірації місця найбільшого пилоутворення — башмак та головку.
Комбінація замкнутого простору і займистих, пилоутворювальних матеріалів робить ковшовий елеватор потенційним джерелом пожежі або вибуху. Швидко знизити тиск у разі настання вибухонебезпечної ситуації і попередити руйнування допоможе вибухорозрядна панель. Опційно вона може комплектуватися вогнегасником — щоб запобігти поширенню вогню і вибухової хвилі в навколишній простір.
Порівняно із іншими варіантами транспортування – наприклад, стрічковими та ланцюговими транспортерами – норія має такі переваги:
Ми підготували детальні статті :
Автор – Світлана Ларіонова, менеджер зі зв’язків з громадськістю KMZ Industries (Facebook, Linkedin)
+38 (05346) 221 38
39500, Україна, Полтавська обл.,
м. Карлівка, вул. Сергія Нігояна, 2
+38 (050) 435 76 97
sales@kmzindustries.ua ,
02002, Україна, м. Київ,
вул. Микільсько-Слобідська, 2В