Завантаження

    UA

    Азбука елеватора
    Азбука елеватора

    Норія для зерна

    03.03.2019

    Норія – недорогий та ефективний спосіб транспортування сипучих продуктів на велику висоту.

    Конструктив, класифікація й характеристики норій для зерна

    З усіх видів норій найбільш оптимальні для транспортування зерна – ковшові норії. Вони представляють собою вертикальний стрічковий конвеєр, оснащеним ковшами, за допомогою яких і здійснюється транспортування продукції вгору.

    Основні елементи норії розміщуються в прямокутному коробі.

    За показниками швидкості руху ковшів норії поділяються на два типи:

    1.  тихохідні (до 1,25 м/с);
    2.  швидкохідні (до 4 м/с).

    За розміщенням вантажонесучих органів на тяговому транспортері норії виготовляються із розставленими та із зімкненими ковшами. Перші використовуються для транспортування дрібнофракційних матеріалів, найчастіше вони швидкохідні. Елеватори із зімкненими ковшами — це тихохідне обладнання із самопливним розвантаженням.

    Ключовими споживчими характеристиками норії для зерна є:

    • продуктивність роботи,
    • висота переміщення зернового матеріалу,
    • ступінь пошкодження і втрат зерна.

    Поради досвідченого елеваторника

    Обираючи швидкість норії, не забувайте про травмування зерна

    У гонитві за збільшенням продуктивності не забувайте про можливість травмування продукту.Якщо ваша норія транспортуватиме пшеницю чи, наприклад, працюватиме на комбікормовому виробництві — швидкість переміщення продукту до 3–3,5 м/с буде цілком доцільною.

    «Захистіть» норію – так вона прослужить довше

    Захистити норію від зносу, а значить, і ваші інвестиції у це обладнання, допоможе футерування.Серед деталей, які радять футерувати обов’язково: точки завантаження та розвантаження продукту — головку норії та завантажувальні патрубки башмака.Особливу увагу слід приділити деталям, розміщеним у головці за траєкторією руху продукту: вони знаходяться вгорі, їх складно ремонтувати. Протираються першими і дають великий відсоток бою.Приводний барабан норій також футерують — щоб підвищити зчеплення між ним та норійною стрічкою. Це дозволяє краще передавати крутний момент від приводу.

    Обирайте «правильний» ковш

    Металеві ковші довговічні, коштують майже як і поліетиленові, не горять, але можуть бути причиною іскроутворення і важчі за пластикові.Пластикові поліетиленові ковші легші, не схильні до корозії, дбайливіше переміщують продукт за рахунок більшої еластичності пластику. Проте їх твердість під впливом перепадів температури з часом зменшується.Ковш без гострих кутів і вигинів буде краще розвантажуватися і не матиме значного налипання матеріалу в кутах.

    Безпека – понад усе

    Навіть у разі часткової чи поетапної автоматизації елеваторного комплексу автоматизувати безпеку транспортної лінії радять першочергово. Адже на неавтоматизованому елеваторі вона залежить лише від того, чи встигне оператор добігти і зупинити її у випадку збою обладнання.І ще. Під час переміщення зернових культур завдяки тертю зернин одна об одну утворює­ться багато пилу — він через найменші нещільності виділяє­ться назовні норії. Тож під час монтажу обладнання не варто забувати і про конопачення шпарин — цього вимагають протипожежні й санітарні норми. Також слід обладнати системами аспірації місця найбільшого пилоутворення — башмак та головку.Комбінація замкнутого простору і займистих, пилоутворювальних матеріалів робить ковшовий елеватор потенційним джерелом пожежі або вибуху. Швидко знизити тиск у разі настання вибухонебезпечної ситуації і попередити руйнування допоможе вибухорозрядна панель. Опційно вона може комплек­туватися вогнегасником — щоб запобігти поширенню вогню і вибухової хвилі в нав­колишній простір.

    Чим норія для зерна краща за інше транспортне обладнання?

    Порівняно із іншими варіантами транспортування – наприклад, стрічковими та ланцюговими транспортерами – норія має такі переваги:

    • Високу продуктивність при невеликій потужності електроспоживання.
    • Компактна, не вимагає великих виробничих площ.
    • Захищає транспортований продукт від  атмосферних опадів.
    • Мінімізує викиди пилу від транспортованого продукту.
    • Надійна, довговічна.

    Потрібно більше інформації про зернові норії? 

    Ми підготували детальні статті :

    1. NEW Вибір норії: щоб економія не стала фатальною (читати статтю).
    2. Обираємо норії. Список дієвих рекомендацій (читати статтю).
    3. Вибір зернової норії: на що звернути увагу (читати статтю).
    4. Безпека норії: економія із катастрофічними наслідками (читати замітку на сторінці KMZ Industries у Facebook).
    5. Прозорий елеватор: як виглядає розумна оптимізація (читати статтю).

    Автор – Світлана Ларіонова, менеджер зі зв’язків з громадськістю KMZ Industries (Facebook, Linkedin)

    ПОПУЛЯРНЕ

    Хліб-Агро

    Кожне господарство має свою унікальну історію, несхожу на інші, і за кожною обов'язково стоїть особиста історія фермера та його родини. Шлях до успіху власника ФГ «Хліб-Агро» Володимира Ткаченка був непростим і, можна сказати, відбувся скоріше «всупереч», ніж «завдяки». Докладніше

    Унікальний стрічковий транспортер для зерна

    Нещодавно KMZ Industries представив ринку ще одну свою нову розробку – унікальний стрічковий транспортер для зерна (або стрічковий конвейєр) закритого типу. Докладніше

    Аналітична довідка про зерновий ринок та стан потужностей для зберігання зерна в Україні

    Огляд включає: дані про врожай 2021-2022, експорт за період від початку повномасштабної війни, дані по держпідтримці та міжнародним інвестиціям. А також – втрати елеваторних потужностей по регіонах України, аналіз збитків та ключових наслідки російської агресії на українське довкілля. І зрештою – прогноз по відновленню та необхідному обсягу інвестицій в агросферу України. Докладніше

    ДЕПАРТАМЕНТ АВТОМАТИЗАЦІЇ KMZ INDUSTRIES УСПІШНО РЕАЛІЗУВАВ ЧЕРГОВИЙ ПРОЄКТ

    Наші спеціалісти автоматизували зерносушарку для одного із замовників в Чернігівській області. Докладніше

    ЧОМУ СИЛОСИ З ОДНАКОВОЮ ЄМНІСТЮ ВАЖАТЬ ПО-РІЗНОМУ?

    За розрахунками аналітиків KSE, морська блокада вже обійшлася українським аграріям в 11,9 млрд дол. Це найбільша стаття втрат агропромислового комплексу за період великої війни. Детальна аналітика з коментарями KMZ Industries і замовника нашого заводу. Докладніше

    САМБІРСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР

    Елеватор на Львівщині було розширено обладнанням виробництва KMZ Industries. Докладніше

    Чернігівський елеватор з Донецьким корінням

    Про зведення 60 000 елеватора «з нуля», про будівництво біогазового заводу, про втрату потужностей на тимчасово окупованих територіях та релокацію до Чернігівщини розповідає власник елеватора Євгеній Іщенко-Гіллер. Докладніше

    МАЄМО ДОПОМАГАТИ АГРАРІЯМ ОПЕРАТИВНО ВИРІШУВАТИ ПРОБЛЕМУ З НЕСТАЧЕЮ ЕЛЕВАТОРНИХ ПОТУЖНОСТЕЙ

    За розрахунками аналітиків KSE, морська блокада вже обійшлася українським аграріям в 11,9 млрд дол. Це найбільша стаття втрат агропромислового комплексу за період великої війни. Детальна аналітика з коментарями KMZ Industries і замовника нашого заводу Докладніше
    СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

    ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
    ВТІЛЕНО В СВІТІ

    Поділитися:
    Відправити посилання
    на цю сторінку: