Завантаження

    UA

    Азбука елеватора
    Азбука елеватора

    Самопливне обладнання для зерна на елеваторі – види і проєктування

    27.11.2019

    Що таке самопливи?

    Самопливами називається все конвеєрне обладнання, в якому зерно рухається під дією сили тяжіння: труби, перехідники, вводи, хомути, засувки, коліна, перекидні клапани, системи бічного розвантаження силосів і т.п.

    Самопливи належать до додаткового елеваторного обладнання та пов’язують між собою основне обладнання: норії, конвеєри, силоси, сепаратори, зерносушарки, завальні ями та ін.

    Види самопливів

    Основний компонент самопливного обладнання – самопливні труби. Вони бувають трьох видів:

    • Круглі
    • Прямокутні
    • Квадратні

    Немає універсальної поради, який тип самопливів краще. Рішення про доцільність застосування того чи іншого типу самопливного обладнання повинно прийматися з урахуванням особливостей конкретного проєкту. І взагалі система самопливного обладнання розробляється проєктувальниками за індивідуальним проєктом для кожного конкретного елеватора.

    Що враховують при проєктуванні самопливних систем?

    1. Швидкість руху зерна по самопливу висока – вона може досягати навіть 10–15 м/с. Як наслідок – підвищений бій продукції. Уникнути цього допомагають гасники швидкості. Якщо вони присутні, якщо враховані інерція і гравітація – тоді система самопливів на вашому елеваторі служитиме довго. А ось якщо реалізувати це складно, то врятує самоплив тільки футерування. Зазвичай на самопливах футерують місця, найбільш схильні до стирання, – там, де зерно змінює свою траєкторію руху. Футерування такої ділянки не дозволить зноситися йому раніше, ніж зноситься весь інший самоплив. Якщо ж зекономити на правильному проєктуванні й футеруванні самопливів, у кращому випадку вони встигнуть пропрацювати один сезон. Лагодити самопливне обладнання непросто: адже воно «розкидане» по всьому елеватору, до того ж на висоті (зварювальні роботи тут заборонені). Тобто в разі виходу з ладу його доведеться знімати, а значить, на значний період часу зупиняти весь технологічний процес. Тому часто вдаються до «хендмейд-ремонту» за допомогою гуми і скотча, що також не завжди рятує ситуацію.
    2. При розробці проєкту потрібно враховувати, що пропускна здатність самопливу не повинна обмежувати продуктивності норій і конвеєрів. Для цього підбираються самопливи певного перетину, і розташовані вони повинні бути під певним кутом, щоб зерно могло легко стікати і не зависати в ньому. Так ви не знизите продуктивність всього елеватора.
    3. Для вологого зерна кут нахилу самопливу повинен бути більш стрімким, ніж для сухого. Вологі, в’язкі продукти завжди рухаються по самопливу важче і повільніше. Кут нахилу і перетин самопливу треба підбирати з урахуванням типу продукту, засміченості й вологості.

    Потрібно більше інформації? Ми підготували детальні статті:

    1. Із пункту А до пункту Б (читати статью).
    2. Транспортне обладнання (читати статью).
    3. Футерування захищає елеваторне  обладнання від зносу (читати статью).
    4. Що і як футерувати (читати статью).

    Автор – Сергій Шевченко, інженер конструктор KMZ Industries (Facebook, Linkedin)

    ПОПУЛЯРНЕ

    Хліб-Агро

    Кожне господарство має свою унікальну історію, несхожу на інші, і за кожною обов'язково стоїть особиста історія фермера та його родини. Шлях до успіху власника ФГ «Хліб-Агро» Володимира Ткаченка був непростим і, можна сказати, відбувся скоріше «всупереч», ніж «завдяки». Докладніше

    Унікальний стрічковий транспортер для зерна

    Нещодавно KMZ Industries представив ринку ще одну свою нову розробку – унікальний стрічковий транспортер для зерна (або стрічковий конвейєр) закритого типу. Докладніше

    Аналітична довідка про зерновий ринок та стан потужностей для зберігання зерна в Україні

    Огляд включає: дані про врожай 2021-2022, експорт за період від початку повномасштабної війни, дані по держпідтримці та міжнародним інвестиціям. А також – втрати елеваторних потужностей по регіонах України, аналіз збитків та ключових наслідки російської агресії на українське довкілля. І зрештою – прогноз по відновленню та необхідному обсягу інвестицій в агросферу України. Докладніше

    ДЕПАРТАМЕНТ АВТОМАТИЗАЦІЇ KMZ INDUSTRIES УСПІШНО РЕАЛІЗУВАВ ЧЕРГОВИЙ ПРОЄКТ

    Наші спеціалісти автоматизували зерносушарку для одного із замовників в Чернігівській області. Докладніше

    ЧОМУ СИЛОСИ З ОДНАКОВОЮ ЄМНІСТЮ ВАЖАТЬ ПО-РІЗНОМУ?

    За розрахунками аналітиків KSE, морська блокада вже обійшлася українським аграріям в 11,9 млрд дол. Це найбільша стаття втрат агропромислового комплексу за період великої війни. Детальна аналітика з коментарями KMZ Industries і замовника нашого заводу. Докладніше

    САМБІРСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР

    Елеватор на Львівщині було розширено обладнанням виробництва KMZ Industries. Докладніше

    Чернігівський елеватор з Донецьким корінням

    Про зведення 60 000 елеватора «з нуля», про будівництво біогазового заводу, про втрату потужностей на тимчасово окупованих територіях та релокацію до Чернігівщини розповідає власник елеватора Євгеній Іщенко-Гіллер. Докладніше

    МАЄМО ДОПОМАГАТИ АГРАРІЯМ ОПЕРАТИВНО ВИРІШУВАТИ ПРОБЛЕМУ З НЕСТАЧЕЮ ЕЛЕВАТОРНИХ ПОТУЖНОСТЕЙ

    За розрахунками аналітиків KSE, морська блокада вже обійшлася українським аграріям в 11,9 млрд дол. Це найбільша стаття втрат агропромислового комплексу за період великої війни. Детальна аналітика з коментарями KMZ Industries і замовника нашого заводу Докладніше
    СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

    ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
    ВТІЛЕНО В СВІТІ

    Поділитися:
    Відправити посилання
    на цю сторінку: