Loading
Grain Elevator ABC
Grain Elevator ABC

Стрічковий конвеєр для зерна

14.10.2019

Стрічковий конвеєр для зерна – один із найпоширеніших видів транспортного обладнання на елеваторах. Основне їх призначення – безпечне транспортування продукту на великі відстані із великою швидкістю. Як правило, стрічкові конвеєри використовують для реалізації ділянок із великими довжинами, а також для безпечного вивантаження зерна із силосів в підсилосних галереях. Стрічкові конвеєри бувають закритого, накритого і відкритого типів, а також є основним транспортним обладнанням на ділянці вивантаження продукту на морський і суміжні види транспорту.

Високопродуктивні, швидкі, енергоефективні

Що стосується продуктивності – це дійсно найсильніша сторона стрічкових конвеєрів. Залежить вона від ширини обраної стрічки та її швидкості: чим ширше стрічка, тим більше продукту вона може «забирати», і, відповідно, тим більше продуктивність такого конвеєра. Основні стандартні ширини стрічкових конвеєрів: 500 мм, 650 мм і 800 мм. Але бувають і більше: серед стрічкових конвеєрів, виготовлених KMZ Industries під індивідуальне замовлення, є, наприклад, високопродуктивний конвеєр з шириною стрічки 1200 мм. Читати про стрічкові конвеєри, які виготовляє KMZ Industries.

Середня швидкість використовуваних в Україні стрічкових конвеєрів –2,5 м/сек. А в Америці, наприклад, поширені конвеєри, швидкість яких досягає 3,5–4 м/сек.

Крім того, стрічкові конвеєри надзвичайно енергоефективні: можна сказати, з-поміж усього транспортного обладнання для елеваторів вони кращі за співвідношенням використання потужності приводу на переміщення тонни зерна.

Поради досвідченого елеваторника:

  1. При виборі стрічкового конвеєра основні параметри, на які потрібно звертати увагу, – ширина і швидкість руху стрічки, продуктивність.
  2. Якщо створити своєрідний рейтинг елеваторного обладнання з орієнтацією на показник енергоефективності, то на першому місці буде роликовий стрічковий конвеєр, на другому – ланцюговий скребковий транспортер, на третьому і четвертому, відповідно, – безроликові стрічковий конвеєр і шнек.

Недоліки стрічкових конвеєрів

Проміжне вивантаження на стрічкових конвеєрах організувати складніше, ніж, наприклад, на ланцюгових транспортерах: потрібна спеціальна скидальна металоконструкція, яка значно здорожує обладнання.

З цієї причини такі конвеєри над силосами в основному не будуються. Виняток – елеватор, що складається з одного силосу, де немає необхідності в організації проміжного вивантаження, або елеватори, у яких використовуються високопродуктивні лінії (портові).

Із чого складається стрічковий конвеєр

Два барабани – натяжна і приводний, плюс рама з роликоопорами. Роликоопора складається із 3-х роликів: одного (центрального) горизонтального і двох роликів, розташованих під кутом (15°, 30°, 45°). Також додатково встановлюють дефлекторні роликоопори для запобігання сходу стрічки.

Порада досвідченого елеваторника: Якщо якусь ділянку стрічкового конвеєра роблять похилим, і при цьому кут буде великим (більше 180°), щоб уникнути зворотного висипу продукту, використовується шевронна стрічка – зі спеціальними трикутними напайками, які затримують продукт на стрічці і не дають йому сипатися назад.

Безроликовий стрічковий конвеєр для зерна

Крім описаного вище сучасного стрічкового конвеєра на старих елеваторах й досі використовуються безроликові стрічкові конвеєри – в побуті їх називають «волокушами».
Вони також мають приводний і натяжний барабани, а замість роликоопор – жолоб, по якому рухається стрічка. Тут є тільки ролики (кожні 2,5 м), які підтримують холосту гілку стрічки.

Недолік безроликового конвеєра очевидний: великий опір стрічки об жолоб, що призводить до збільшення навантаження на привід. Значить, потрібна велика потужність приводу, тобто про аналогічну роликовому конвеєру енергоефективність не йдеться. Плюс швидке зношування стрічки і обмеження по довжині – не більше 40 метрів.
Проте слід зазначити, що безроликові стрічкові конвеєри прості в обслуговуванні й дуже надійні: є випадки, коли таке транспортне обладнання пропрацювало 70 років і продовжує успішно експлуатуватися.

Потрібно більше інформації? Ми підготували детальні статті:

  1. Із пункту А в пункт Б (читати статтю).
  2. Транспортне елеваторне обладнання (читати статтю).
  3. Прозорий елеватор: як виглядає розумна оптимізація (читати статтю).

Автор – Сергій Шевченко, інженер конструктор KMZ Industries (Facebook, Linkedin)

POPULAR

WE EXPECT THERE WILL BE MANY TRANSHIPING TERMINAL PROJECTS ON THE WESTERN BORDERS

Borys Rybachuk's comment about the overall rate of construction of grain storage complex in Ukraine in 2022, and the company's plans for 2023. More

Unique belt conveyor for grain

Recently, KMZ Industries introduced another new development to the market - a unique closed grain belt conveyor (or belt conveyor). More

Analytical report on the grain market and the state of grain storage facilities in Ukraine

The review includes: data on the 2021-2022 harvest, exports for the period since the start of the full-scale war, and data on state support and international investment. And also - losses of grain storage capacities in the regions of Ukraine, analysis of damages and key consequences of russian aggression on the Ukrainian environment. And finally – a forecast for recovery and the necessary volume of investments in the agricultural sector of Ukraine. More

THE AUTOMATION UNIT OF KMZ INDUSTRIES HAS SUCCESSFULLY IMPLEMENTED ANOTHER PROJECT

Our specialists automated a grain dryer for one of the customers in the Chernihiv region. More


KMZ INDUSTRIES HAS COMPLETED A LARGE-SCALE REPAIR OF A GRAIN STORAGE COMPLEX FOR A CUSTOMER

Grain storage silos damaged by russian shelling have now been restored and are receiving products at the facility. More

SAMBIR GRAIN STORAGE COMPLEX

The grain storage complex in the Lviv region uses equipment manufactured by KMZ Industries. More

Your grain will have a home KMZ Industries

The decision to build an elevator is not just about business. It is the courage to take on more responsibility and achieve more. More

We must help farmers quickly solve the problem of a lack of grain storage capacity

За розрахунками аналітиків KSE, морська блокада вже обійшлася українським аграріям в 11,9 млрд дол. Це найбільша стаття втрат агропромислового комплексу за період великої війни. Детальна аналітика з коментарями KMZ Industries і замовника нашого заводу More
СВІТОВИЙ ВИРОБНИК

ПОНАД 5000 ПРОЄКТІВ
ВТІЛЕНО В СВІТІ

Share:
Send link
on this page: